nedeľa 3. februára 2013

NEW YEAR BATTLE - ako to bolo, je a bude !

NEW YEAR BATTLE je akcia, ktorú prvý krát na Slovensku vyprodukovala Porpadská skupina OutBreak s podporou mesta Poprad.




KAPITOLA 1. a/k/a ako to všetko začalo a/k/a pravda von !

Zaujímavé je, že ani presne neviem ako to začalo ...
Pamätám si ale na jednu situáciu na tréningu, kde sa Hruška (Maroš a/k/a Pearsboj) opýtal aký názov tomu dáme. Keďže to malo byť tesne pred koncom kalendárneho roka, vypustil som do éteru názov Battle of the new year, (vtedy sme nič iné okrem BOTY a Freestyle Session nepoznali) na moje prekvapenie sa to Hruškovi zapáčilo a už o pár dni prišiel Hruška s upraveným názvom NEW YEAR BATTLE (trošičku zvučnejšie, uznajte). Vlastne organizátor, alebo zakladateľ NYB niesom ani ja ani Hruška, ale kompletne celý OutBreak. Kredit za prvý NYB berie hlavne Danka Liptákova (mamina Dana Liptáka a/k/a Deen...) ktorá pracovala na kultúrnom oddelení mesta Poprad a vybavila pre nás rozpočet.



KAPITOLA 2. a/k/a ko to prebiehalo a/k/a Poprad bol HipHop
V Poprade sa roky predtým udialo niekoľko HipHopových, undergroundových akcií, ktoré boli vážne trueskool. Ľudia čo sa snažili realizovať trochu inač, no nikdy to nemalo obrovský verejný úspech. Vždy keď som tam bol, tak tam boli len zainteresovaní ľudia, čo bolo na druhej strane super... Bola to tá správna strana Hip Hopu,na stagei začínajúce hviezdy ako napríklad Slavoj alebo Fikus THC a/k/a Zverina.

New Year Battle bol prvá väčšia Hip Hopová akcia v Poprade. Všetko sa to udialo v C-Klube v roku 2004.
Ako inač, museli sme skupiny pozvať, kto by prišiel inač do Popradu tesne pred Silvestrom.
Komunikácia bola ťažšia ako si dnes mladšie ročníky môžu predstaviť. Myslím, že všetko sa ešte riešilo cez telefón.
Skupinám sa preplatila cesta, takže nakoniec dorazili :
Ghetto Style/Žilina | Free Jump Tee/Martin | Flying Squad/Prešov | Floorrockers/Moldava Nad Bodvou | Quassit/Myjava,Handlová,Topolčany ... | a dve domáce skupiny Krakuza/Poprad a OutBreak/Poprad.

Do poroty zasadli: Jacob/CZ | LadyMEL/SK | Miro Olšavský/SK | Cruise/CZ | Piotr/PL
Djs boli: Dj Lukshu z Púchova a legendárny Dj David ZOSENCA

Tento New Year Battle bol pre nás ako pre OutBreak výnimočný hneď z dvoch príčin:
1. Prvý krát sme organizovali Jam a prispeli sme tak nejakým spôsobom rozvíjajúcej sa komunite.
2. Prvý krát sa nám podarilo poraziť Quassit, na domácej pôde, ale predsa.

Takže prvú cenu, tuším nejaký cash a diplom si odniesol OutBreak v zložení (Pearsboj,Deen...,Andyboj,Feru,Tushooo,Dodofka,Peťo a MiniBOJ)



KAPITOLA 3. a/k/a New Year Battle vol. 2 a/k/a Street Fight a/k/a prvý seven2smoke a/k/a úplny underground

Toto je zaujímavý príbeh
New Year Battle vol.2 mala byť o dosť väčšia akcia ako rok predtým.
Po niekoľkých stretnutiach pol roka pred akciou, nám mesto odsúhlasilo rozpočet 100 000 SK, v roku 2005 to nebol len tak hocijaký peniaz.
Plány boli veľké. V porote Lilou,Brahim, Junior, alebo Babyson, alebo Rudolphe z Pockemonov.
Za DJskym pultom Dj BEN, alebo DJ WOODO.
Tučné prize money.
Čo sa nestalo, ako to býva zvykom v meste Poprad, ktoré je známe už hocičím, sa k nám peniaze 2 mesiace pred akciou nedostali.
Miesto toho sme dostali takpovediac BAN a nemohli sme organizovať nič, mohli sme byť radi, že máme kde trénovať, v podstate nás mesto začalo akýmsi spôsobom nenávidieť a my sme nevedeli prečo.

Ok, nemali sme na výber, strašne sme chceli pokračovať v tradícii, ale nemali sme kde a ako.
Nemali sme žiadne prostriedky.
Mesiac a pol pred akciou sme sa to rozhodli urobiť undergroundovo a keď píšem UNDRGND, myslím to naozaj tak.
Akcia bola nelegálne zorganizovaná v starom kine Máj v mestskej časti Veľká.
Info sme rozšírili potichu, len malými flyermi a len posúvaním skvelej horúcej informácie haha.
Hruška dokonca zariadil, aby na akciu prišiel v tej dobe ešte Slovenský distribútor značky TRIBAL Martin Kuračka a/k/a DJ Ramon/ Quassit

KAPITOLA 4. a/k/a Deň D

V deň akcie tesne pred koncom roka 2005 začalo kvalitne snežiť, všetci ktorí o akcii vedeli, mali celkom problém sa k nám dostať a tak TRIBAL ostal v Myjave spolu s jedným porotcom ROMEOM z Topolčian.
Museli sme niečo vymyslieť.
Vstupné bolo 80SK a pamätám si dodnes ako ich Don Tias/Stred zaplatil, aby šiel súťažiť, no nakoniec sadol do poroty. Dodnes sme mu tie peniaze nevrátili, pretože sa vtedy v tom zhone na to všetko zabudlo a my sme sa až tak často nestretávali.

Do poroty okrem Tiasa zasadol v tej dobe populárny majiteľ webove domény breakdance.host.sk neskôr breakdance.boty.sk LaciQ zo Starej Turej| Pacal z Moldavy Nad Bodvou | Stolo z Martina | Miro Olšavský z BDS/Praha.



Akciu v tej dobe prišlo podporiť riadne veľa nových tvári, ako napríklad Maugli z Quattro Trnava, tak isto aj ostatní chalani z Quattra, ale aj stálice ako Floorrockers, Wrong Division, Stred, Free Jump Tee a samozrejme domáci OutBreak.
Toto bol prvý seven2smoke v dejinách Slovenského Breakinu ... zaujímavé, v Porade haha ...
Vytvorili sa 4 koše, tak ako je tomu dodnes (čosi sme odkukali z videí, ktoré sme si stiahli zo style2ouf)
No zbytok pravidiel nikto z nás moc nepoznal, preto sa drtilo, až kým neuplynul čas 20min.
V semifinále sa potom stretli Vladolpho a/k/a Killa Flow vs Deen... a Sancho vs. MiniBOJ
Vo finále sa stretli Killa Flow vs. MiniBOJ a po niekoľkých zvláštnych vstupoch som z toho víťazne vyšiel ja ... MiniBOJ KiLLA ...
a takto skončila Popradská éra NYB...


Vyzeralo to tak, že akcia sa už nikdy nebude konať a po dvoch ročníkoch je toto koniec.

KAPITOLA 5. a/k/a ZNOVUZRODENIE

Prekvapenie prišlo v roku 2008, kedy ma oslovil LaciQ, či by mohli vrátiť NYB s5, ochotne som súhlasil.
Ročník 2008 ktorý sa konal v Žiline bol veľmi silný, pretože v tomto roku bola aj scéna na Slovensku celkom rozrastená a na akciu došlo strašne veľa nováčikov samozrejme aj stálice, no tuším na tomto ročníku nebol nikto zo STREDu :)
Koše boli silné, Dji boli skvelí... Hrali nám BJ Piggo, Dj Lukshu a zahral som si aj ja MiniBOJ KiLLA
Po 4 košoch a niekoľkých roztreloch som sa ocitol vo finále spolu s Legolassom, ktorý toto finále vyhral a tak si odniesol prvú plaketu TOP SLOVAK BBOY AWARD.
PS: aby som nezabudol, myslím, že to bolo prvý a dokonca aj posledný krát, čo sa Slovenská bboy akcia streamovala cez huste.sk a sledovala to aj moja manka :)
STREETLIFE - NEW YEAR BATTLE

Po tomto ročníku, každý vedel, že bude nasledovať ďalší a že chalani z Universal Media v spolupráci s Wrong Division špeciálne s Jarom prídu s niečim novým.

KAPITOLA 6. a/k/a Postup do Francúzska časť prvá.

Tak isto ako ročník 2008 aj tento sa uskutočnil v HipHop Centre v Žiline.
Chalani sa pochlapili a zohnali skvelých sponzorov, víťaz mal získať veľmi hodnotný balíček od značky NIKE, Snowboard, ale čo bolo najpodstatnejšie, víťaz mal zaujať jedno zo 16tich miest na prestížnej akcii vo Francúzskom Nantes, HipOpsession.

Toto bola pre mňa motivácia, aby som tento rok vo finále nezlihal a dotiahol to do úspešného konca.
Koš sa losoval na mieste a ja som sa na moje šťastie dostal do koša so 6mi mladými na scéne novými bboys, ktorí boli síce hladní po víťazstve, ale to bohužial nestačilo a po 7 výhrach za sebou som vyšiel z tohto koša ako víťaz.
Ušetril som si nejaké moves do semifinále, v ktorom som sa stretol s Don Tiasom a naozaj som nič nenechal na náhodu.
Prebojoval som sa do finále, kde ma už čakal hecnutý Sako z Produkt Crew.
Každý z nás chcel samozrejme vyhrať, skvelé vecné ceny a k tomu zadarmo výlet na prestížnu akciu vo Francúzsku, to bol sen !
Po polohouseovom finále sa trojica porotcov zhodla na tom, že titul si tento rok odnesiem ja.


Ročník bol skvelý, perfektná účasť, skvelý level, kopec mladých motivovaných ľudí bolo ready na ďalší ročník.


KAPITOLA 7. a/k/a z HipHop Centra do Obchodného Centra a/k/a Postup do Francúzska časť druhá.



Organizátori sa rozhodli tento ročník urobiť v spolupráci s nemenovaným Žilinským novo otovoreným obchodným centrom.
Predkolo sa uskutočnilo v HipHop Centre a potom sme sa všetci premiestnili do "obchoďáku".
Po 2 mesačnom ustavičnom trénovaní a pripravovaní sa práve na túto akciu, bolo treba vyložiť karty na stôl.
Koše boli rozhodené a ja pripravený.
Prišlo skutočne dosť mladých a mne v pamäti z tohto ročínka utkvel hlavne Steanko z Kysúc a Bravo z Kamikadze.
Tento krát to až tak jednoduché nebolo, prehral som jeden vstup a musel som sa zaradiť s5 do radu a počkať si na reparát. Po posledných dvoch vyhratých vstupoch nad Nespim a Skyeom som sa našťastie prebojoval do semifinále, kde sa spolu so mnou prebojoval aj môj študent a môj skvelý kamarát Mauzo/Hasta La Muerte/Fearless.
Keď hovorím skvelý kamarát nehovorím to len tak náhodou.
Mišo zhodnotil svoje šance na výhru a rozhodol sa, že mi battle zjednoduší a pri podávaní rúk na začiatku battle mi pošepol, aby som sa šetril.
To mi pomohlo, aby som do Finále mohol prísť plne vyzbrojený a pripravený na výhru.
Čakalo nás takzvané MINIFINÁLE ... prečo MINI? Pretože MiniONE a MiniBOJ sa stretli oproti sebe, mladá hladná krv, alebo ostrielaný chlapec z Popradu?
Finále bolo ťažké, MiniOne bol fresh, bol nový, málo okukaný, no nakoniec sa porota rozhodla v prospech mňa, aj keď to nebolo úplne najľahšie rozhodnutie. Neskôr som s MiniONEom súťažili už len po mojom boku.


Takže ako je vidieť, nie vždy vyhráva najlepší, ale šťastie praje pripraveným a v mojom prípade treba mať aj skvelých ľudí okolo seba.



KAPITOLA 8. a/k/a príchod nového šampióna.


Po 5tich rokoch tradície som si konečne mohol tento jam užiť z pohľadu porotcu.
Level trochu upadol, prišlo veľa mladých, no nie dostatočne silných na to, aby sa dokázali dostať medzi top elitu už zabehaných Slovenských bboys, samozrejme až na zopár výnimiek ako BiG Mike a Romski z Made In West  a niekoľko mladých z Kysúc a Východného Slovenska.

Z košov víťazne vyšli Fešák,Twister,Mauzo,Jaro,Miniluigi a Big Mike
Po roztrele sa v semifinále stretli Mauso vs. Twister a Fešák vs. Jaro
Všetko členovia Hasta La Muerte Crew

SEMIFINÁLE - JARO vs FEŠÁK


SEMIFINÁLE - TWISTER vs. MAUSO

Bolo jasné, že finále bude bratovražda a bola doslova.
Mladí chalani, skoro susedia a nerozluční kamoši Fešák vs. Twister sa stretli tvárou v tvár vo finále z ktorého mohol výjsť len jeden ako víťaz.
Víťaz: Twister, ktorý sa zaradil medzi trojicu seven2smooke šampiónov, hneď vedľa Legolassa a MiniBOJa.


Záver
Po tomto ročníku som bol rozhodnutý súťažiť a znovu obhájiť titul.
Po niekoľkých udalostiach, ktoré sa poslednou dobou odohrali som sa musel zamyslieť, či to je naozaj motivácia pre mladých, ak sa ja zúčastním a čo to dá mne, ak to náhodou zase vyhrám?
Dúfam, že všetkým ktorí sa chcú zúčastniť to dá veľa a že chuť po víťazstve vás k nemu aj dovedie.
Prajem radosť výhercovi.
Tento rok som sa rozhodol, že si vás pozriem spoza turntableov.
Veľa šťastia, vidíme sa 16.2.2013 v ZA na 7mom pokračovaní úspešného New Year Battle !

PZ
MBJ
HLM





1 komentár: