utorok 17. apríla 2012

HipHop Class

Po dlhej odmlke sa znovu vraciam a to hneď s menšou nádielkou pre vaše hiphopové oči a uši ...
Rozhodol som sa vám odporučiť niekoľko dokumentov, ktoré sa týkajú, alebo dotýkajú HipHopovej kultúry!

Skúsim to rozdeliť trochu chronologicky, i keď skoro každý z dokumentov prináša vždy na začiatku niečo z minulosti ...




Prvým je "FROM MAMBO TO HIPHOP". Tento skvelý dokument odhaluje ako už názov napomína, ako prisťahovalci z Puerto Rica ovplyvnili kultúru v NYC respektíve v SOUTH BRONX.


Dokument, ktorý odhaluje životy writerov a celú graffiti kultúru sa nevolá nijak inač len "STYLE WARS", pre mňa je to stará klasika, ako 15 ročný som ho prvý krát videl, ešte na videokazete a stále si u mňa drží prvé miesto !


Ďalším veľmi populárnym dokumentom je ako inač, "THE FRESHEST KIDS"
Je to dokument ktorý by mal poznať každý človek, čo tvrdí, že niečo o hiphope vie. Dokument je o originálnom hiphopovom tanci, o Breakine, BBoyingu. Pre ľudí ktorí si tento dokument nekúpili, ale stiahli a nevedia moc po anglicky, som nedávno uverejnil slovenské titulky ktore nájdete tu !


Štvrtým je dokument s názvom "SCRATCH" pre mňa jeden z najlepších hiphopových dokumentov aký som kedy videl, pre ľudí ktorí si tento dokument stiahnu a nevedia po anglicky, odporúčam zájsť na stránku www.titulky.com , nejaký dobrák pre nás, vás slovenské titulky pripravil :)


Posledný je z dielne televízie VH1. Odporúčam pozrieť všetkým "gangsta slovenským hiphoperom". V tomto dokumente sa dozviete napríklad aj to, že Rick Ross, nieje až taký frajer na akého sa hrá a že vlastne iba niekomu ukradol identitu! Na tento dokument som bohužial titulky nenašiel. Tu si vychutnajte celý "PLANET ROCK: The story of hiphop and crack generation"


Pridávam ešte posledné dva, ktoré niesú hiphopové, ale svojou ideológiou sa úzko spájajú s hiphopom !

Prvým je dokument "HOW BRUCE LEE CHANGED THE WORLD" a áno ovplyvnil aj tanečný a celkovo hiphopový svet. Takže smelo do pozerania, na nete nájdete aj nadabovanú českú verziu.


Posledný dokument, ktorý vám chcem odporučiť je "DOGTOWN AND Z-BOYS" Prečo skate? Pretože skate je tak isto street kulture ako hiphop a som toho názoru, že Z-Boys sú, alebo boli presne to isté ako B-Boys, ibaže sa píšu so Z. Neangličtinári, nebojte sa aj na tento dokument sa dajú nájsť titulky na www.titulky.com


Toto bol posledný dokument, ktorý odporúčam.
Samozrejme je lepšie raz zažiť ako 100000000000000x vidieť.
Každý kto si chce zažiť hiphop, choďte navštíviť BOOGIE DOWN BRONX. To nieje youtube :)

Dúfam, že sa vám tento príspevok páči a že vám na niečo bude.

Ak ste spokojný SHAREUJTE tento blog.
Ďakujem

PZ
MBJ
HLM

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára