štvrtok 19. mája 2011

GESTÁ !

Po každom jame na Slovensku sa zamýšlam či bboys rozumejú tomu čo robia, alebo to len niekde videli a proste to chcú robiť tiež. Píšem to preto, pretože ja som bol taký istý a viem, že to nieje správne, ale každý sa učí na vlastných chybách. Neprekvapujú ma moves a technika ich prevedenia, alebo flavour ktorý u niektorých naozaj je. Prekvapuje ma to, ako niekto dokáže vytiahnuť neviditeľný 2 metrový penis a vraziť ho niekomu do tváre.

Ja osobne asi niesom najlepší príklad toho, aby som tu moralizoval o tom, či cockdiss dávať, alebo nedávať, ale bohužial aj majster tesár sa niekedy utne. Jednoducho asi som sa to tak naučil, keď som bol mladší a teraz keď idem vychytať beat tak dám cock. Pozor to nieje správne haha. KEEP IT REAL a ako som už spomínal, čo je reálne na imaginárnom penise dlhšom ako vaša ruka? Nič. Každý kto by sa rád ohradil vetou, že to je bboying, tak je na omyle. Tieto gestá si bboys priniesli z väzenia. Prostredníky, cockdisi a podobne. Nehovorím že niesú súčasťou battle, vidíte že sú. Pre mňa je vztýčený prostredník, vyjadrením disrešpektu, ak máte s niekym bíf a nerešpektujete ho, tak si kľudne ukazujte čo chcete. Ale "koky mi nedávaj." Chcel by som vidieť, koľkí by sa odvážili dať niekomu cock do tváre niekde v Bronxe. Tí bboys by vás tam najskôr umlátili. Keď som sa o gestách rozprával s Nessom, ten mi povedal, že cockdis berie veľmi osobne, že je to pre neho viac ako prostredník. Napríklad taký Floor Phantom by vám vraj v battle kľudne jednu otcovskú dal, ak by ste mu dali cock. Píšem to preto, aby sme si všetci uvedomili, že tieto gestá sú niekedy úplne zbytočné. Každý kto čítal Nessovu knihu, vie, že je to celé o príjmaní energie od súpera, dívakov, dávanie energie súperovi, alebo bratí energie súperovi. Taký prostredník alebo cockdis vie veľmi pekne rozhodiť nemálo bboys. Nenabádam vás k tomu, aby ste niekomu cocky teraz nedávali, alebo ukazovali miesto toho fuckera, len je dobré vedieť, že to nieje len obyčajné gesto.
Rôzne strielanie zo zbraní a podobne, zase som to ja, ktorý často vystriela celú halu svojim imaginárnym kanónom haha, preto sa chytám za hlavu, keď vidím tie battles, kde som to robil. Ak ste nikdy zbraň nedržali, alebo ste nemuseli niekedy niekoho zabiť svojou zbraňou, tak ani v battle nikoho nestrielajte, neviete aký je to pocit, ani ja. Osobne som v ruke zbraň len držal, preto, po študovaní týhto giest viem, že už strielať na nikoho nebudem. Ale zase sme na tenkej hranici, čo je v pohode a čo nie. Stále sa bavíme o bboyingu, nie o burns v Rockine. Ak sa máme držať hesla Keep it real, tak by som imaginárne tanky, bazuky, delá a stíhačky asi nevyťahoval, ak je to pre niekoho len hra, tak nech si strieľa kľudne aj z varechy.
Každý pozná gesto kedy sa ruky udierajú o seba a znázorňuje sa tým že niekto kopíruje. To všetci poznáme a rozumieme tomu gestu? Dnes si naozaj nemôžeme byť istý či to ten človek odkopíroval, alebo to jednoducho vymyslel. Tak isto nik z nás si nemôže povedať, áno ja som originál a nikdy som nič neskopíroval. Preto, ak máte pocit, že ste originál a nikdy ste nikoho neskopírovali, tak kľudne to gesto ukazujte, ale myslím si, že takých je veľmi málo.
Najlepšie gesto, ktoré ma baví je, keď nejaký cirkusant, ktorý skáče na ruke, kopíruje veci od Thesisa a dokáže urobiť len jeden airchair si začne klepkať na ucho a ukazovať, že počúvaj hudbu. Naozaj? Na tomto geste nieje nič zlé. Ale ak je niekto hluchý ako peň a ukazuje druhému, aby počúval hudbu, tak je to komické.
Videli ste niekedy niekoho ako trepe ruky o zem? To znamená, že súper padá, že stráca flow. Ten kto nevedel, už vie, ten kto vedel, tak vie.

Toto je len môj názor na gestá. Musíme si ale uvedomiť, že ak tie gestá robíme, kvôli porote, tak je to zbytočné, oni tam sedia a sú tam na to, aby všetky nedostatky videli, čiže trepanie rukami o zem, alebo lakťami o seba, ťukanie si ukazovákom po uchu a podobne je zbytočné. Porota to vidí. Pokial to robíme preto, aby sme takticky zničili súpera a darí sa nám, tak v tom prípade si myslím, že na tom nieje nič zlé.

Ešte raz podotýkam, toto je len môj názor nemusíte sa s ním vôbec stotožňovať a určite by ste si z toho nemali vziať celú podstatu, ale len to s čím sympatizujete.

PZ
MBJ
HLM

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára